Det gemensamma faktor

Hej där!

Vi får in rätt många förfrågningar idag från många som säljer sin kontorsinredning och kontorsmöbler. Det är svåra tider och många kanske inte använder sina kontor lika mycket. Det digitala världen har tagit över, vilket är jättebra men det har också tvingat många att bli av med sitt kontorsmaterial, möbler och inredning.

Jag har hört allt möjligt, den som säljer sin kassaapparat, den som säljer super snygga skärmar, den som säljer pingisbordet. Ja, listan är långt men frågan är, ska det verkligen säljas? Både ja och nej vill jag påstå.

Att sälja just nu kan rädda ekonomiska små kriser, så från den vinkeln vill jag säga ja. Om du behöver verkligen rädda ditt företag från små lån eller små utgifter, så tycker jag att du ska inventera vad du har och sälja det. Om du exempelvis jobbar med fönsterrenovering, så kanske inte i ditt kontor behövs ett pingisbord för din personal är antagligen inte så mycket inne på kontoret. Så, mitt tips är att du ska se över vad du verkligen behöver och inte behöver.

Jag vill då säga nej, sälj inte om du verkligen inte behöver det. Visst, det kanske ser dyster ut och du är i behov av snabba pengar men tänk så här: vad kan du få för det du vill sälja kontra vad kommer det att kosta dig att skaffa igen? Jag tycker att du som går i tankarna om att sälja dina kontorsmöbler eller din heminredning ska vara försiktigt med att bli av med saker. Det kan kosta dig dyrt att sälja och behöva köpa igen. Med handen på hjärtat, tror inte du att vi kommer att gå tillbaka till kontoret? Det tror jag starkt på! Jag är säker på att de fysiska möten kommer alltid att behövas, även om vi kan arbeta digital på ett bra sätt, så behöver vi se varandra, röra varandra, vara nära och känna att vi faktisk finns.

Så innan du blir av med hela din kontorsinredning och alla dina prylar där inne tänk två gånger!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *