Re-invent yourself!

Hej.

Idag tänkte vi gå vidare från ergonomi och prata om lite annat som händer hos oss. Som ni vet, är vi ett företag inom kontorsinredningar men många företag just nu går back så pass mycket att det är många företag som tyvärr går i konkurs. Det är tyvärr en jobbig situation för många men i alla kriser finns det möjligheter och för oss har andras misslyckande en framgång för oss. Så klart, vi vill inte skylta med att vi utnyttjar företag som går under, det är absolut inte så det är. Det som händer är att vi blir kontaktade av företag som är i behov av att sälja sitt möblemang till rättvisa begagnande priser för att få sin ekonomi att gå runt fram tills de är färdiga med sin konkurs, några är inte i konkurs än men behöver kanske sälja det de inte behöver nu när man tyvärr säger upp personal.

För oss har det blivit en möjlighet att köpa en hel del begagnade saker till fantastiska priser som vi vet att vi kan återanvändas. Vår idé är att värdera, fixa det som behövs och sälja snygga begagnade möbler till de som behöver dessa. Även om många företag idag har ekonomiska problem finns det andra som det går bra för och som kontaktar oss med önskemål om tjänster och produkter vad gäller deras kontorsinredningar. Det är till och med så att vi har fått erbjudande att sälja vidare kassasystem för butiker och inte enbart deras kontorsinredningar.

Det är en utmaning för många just nu, vi ska väl inte heller säga att vi är orörda, för det är vi inte men vi är tacksamma över att vi har känt corona-konsekvenserna men kanske inte så värst starka som det kan vara hos andra och det finns exempel för många som har återskapat sig själva och deras koncept. Vi behöver vara anpassningsvara och tänka många gånger utanför boxen. Exempelvis det här med att sälja vidare kassasystem för oss är nytt eller det här med begagnade möbler och inredningar, men det är så vi anpassar oss. Det här kom fram egentligen genom en kund vi har som bland annat har ett cateringföretag som främst inriktade sig främst mot företagscatering men som på senaste tiden har börjat gå ifrån det att endast vara inriktade mot företag till att börja även leverera hem till folk i karantäntider, hennes koncept fungerar eftersom företaget har sitt säte i en storstad, så möjligheterna växte ju mer corona påverkade, hon har även kontaktat företag inom hemtjänsten och boenden för personer med funktionshinder dit hon numera levererar sin mat. Det är riktigt bra tänkt tycker vi och det är precis så man behöver tänka man behöver anpassa sin verksamhet till hur omvärlden ser ut för att, jag kanske har sagt det här innan eller inte men, det är inte den starkaste som alltid överlever utan den som anpassar sig bäst till sin omgivning.

Hur som helst, nu tänkte jag lämna lite det här åt sidan och prata om något annat vi har på hjärtat. Vi arbetar mycket med arbetsplatsinredningar och ergonomi men vi har även börjat få frågor kring andra arbetsmiljö aspekter, så vi funderar på att komma i kontakt med en arbetsmiljökonsult som kan tänka sig att samarbeta med oss. Så vår fråga här är om du kanske är själv en arbetsmiljökonsult eller om du kanske har någon person i ditt nätverk eller för den delen några personer, då vi ser att det kanske behövs fler än en person. Vi är inte helt säkra på hur vi ska ta det här vidare och om det är ens en väg vi vill gå men kanske genom att prata med en person som är inom branschen kan vi få ett hum om vad som gäller och om det är något vi alla kan tjäna på.

Så hör av er om ni vet om någon eller om ni själva är det! Kontakta oss på info@arbetsplatsengbg.se eller kolla under Om Oss!

Tack alla, vi hörs i ett annat inlägg!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *